torsdag 4. juli 2013

Strikkeoppgave Ugle


Strikking kan være vanskelig og krevende med elever på småskolen. I 3. og 4. klasse kan det fint gå an selv om det kreves solid porsjon tålmodighet og enkle nok oppgaver.

Denne strikkede Ugla er en oppgave som alle fint kan få til.

Enkle strikka ugler  i rillestrikk





Til den grå ugla la jeg opp 15 masker på pinne nr 4,5. Det er en fin pinnestørrelse for barn. Til den lilla ugla la jeg opp 10 masker.
Bruk det garnet du har og strikk rillestrikk til ønsket størrelse.
Jeg har snurpet sammen litt slik at jeg fikk frem noen ører, brodert på et nebb og heklet noen øyne. Noen klør har jeg også brodert på og rundt en liten pinne.

Lykke til!

Ugle i rillestrikk 15 masker
Ugle i rillestrikk 10 masker



Design
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • lage enkle gjenstander gjennom å strikke, veve, filte, sy, spikre og skru i ulike materialer
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar