lørdag 1. november 2014

Juleverksted 2014

Da er vi kommet til november allerede, og det er bare en måned til det hele braker løs med adventskalender og julekos. Her i huset har jeg allerede fått beskjed om at jeg bør sy en ny julekalender i år. "Jeg er litt lei av å se på den gamle" sa minstemann. Det spørs om den får holde et år til.

Jeg elsker førjulstiden, med baking, og juleverksteder. Når gulvet glitrer i klasserommet og vi synger julesanger, det lukter julebakst både her og der og jeg kan sitte i sofaen kveld etter kveld å lage gaver, da liker jeg meg godt. Er du ikke helt der enda skal jeg dele noen ideer med deg.

Her er noen tips til årets juleverksted!


Stjerner i papir.

Gaveesker

Filting på isoporkuler

Hjerter i ullfilt med kanpper og broderi.

Hjemmelagde sjokoladecookies.

Gaveeske og stjerner i papir.

Julekurver i glanspapir. Denne har jeg arvet etter min bestemor, så den vet jeg ikke hvem som har laget.
Her kan du finne litt hjelp til å sette igang. 

Julesokker med overraskelser i.

Julehjerte sydd i fløyel.

Små heklede hjerte pynter opp gavene.

Engel i filt.

Tovede julemus

Snømann i filt.

Heklede julelykter.

Stjerne i papir.

Karamellkaker.. Nam...

Stjerne brettet i mellomleggspapir

4 kommentarer:

  1. Gleder meg veldig til å starte juleforberedelsene med et uglesnurreri hos sjefsugla :)
    Klem fra Jannivke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir veldig gøy. Flott at du kunne komme.

      Slett
  2. Ny julekelender? Du må nok forklare ham hva tradisjon betyr! Jeg kommer til å benytte meg av bloggen din i år igjen, spesielt nå som jeg for kommentere og greier :D

    SvarSlett
  3. Jeg har nok en jobb å gjøre med minstemann :-) Flott at du kan finne noe å drive med på bloggen, og så er jeg kjempeglad for kommentarer. Jeg gleder meg til årets Dorullnisser.

    SvarSlett